Geçenlerde yazdığımız bilimsel bir makalenin yurtdışındaki saygın bir dergiden ön kabul yazısı geldi. Böylece yaptığımız bir ameliyatın daha Dünyada ilk kez yapıldığı tescillenmiş oldu. Dikkatinizi çekerim, Türkiye’de ilk defa, Avrupa’da ilk defa değil, Dünyada ilk defa. Üstelik böyle bir başarının sevincini ilk kez de yaşamıyoruz.
Boynu kafatasına birleştiren üst boyun kemiklerinin yani C1,C2 kemiklerinin kırıkları özellikle yüksek hızda ortaya çıkan trafik kazalarında genellikle çok ölümcül olabilmektedir. Ancak son yıllarda gelişen araç güvenlik sistemlerinin ve ilk yardım hizmetlerinin sayesinde bu kazazedeleri ölmeden, ameliyatla tedavi edip normal yaşama, üstelik birkaç gün içinde döndürmek mümkün oluyor, üstelik hiç bir hareketleri kısıtlanmadan. Anatomik olarak insan vücudundaki en karmaşık bölgedeki bu ameliyatları her hasta için ayrı planlamak gerekiyor. En son teknolojiyle üretilmiş vidalar da kullanılıyor. Hastalar eskiden olduğu gibi uygulanan başlıklar-boyunluklar nedeni ile aylarca işlerinden ve aktif yaşamlarından uzak kalmıyorlar, yaşam kalitelerinde hiçbir düşme olmuyor.
Boynu kafatasına birleştiren üst boyun kemiklerinin yani C1,C2 kemiklerinin kırıkları özellikle yüksek hızda ortaya çıkan trafik kazalarında genellikle çok ölümcül olabilmektedir. Ancak son yıllarda gelişen araç güvenlik sistemlerinin ve ilk yardım hizmetlerinin sayesinde bu kazazedeleri ölmeden, ameliyatla tedavi edip normal yaşama, üstelik birkaç gün içinde döndürmek mümkün oluyor, üstelik hiç bir hareketleri kısıtlanmadan. Anatomik olarak insan vücudundaki en karmaşık bölgedeki bu ameliyatları her hasta için ayrı planlamak gerekiyor. En son teknolojiyle üretilmiş vidalar da kullanılıyor. Hastalar eskiden olduğu gibi uygulanan başlıklar-boyunluklar nedeni ile aylarca işlerinden ve aktif yaşamlarından uzak kalmıyorlar, yaşam kalitelerinde hiçbir düşme olmuyor.
0 yorum:
Yorum Gönder